A csokoládé a legjobb terápia

Fontosnak tartom, hogy olvasóim jobban megismerjék a csokoládé értékeit, és minél többet megtudjanak az édességekről, s arról, miben különbözik egy prémium termék – az árán kívül – egy bármilyen más csokoládétól.

Facebook követők

Ha tetszik a blogom és naprakész információkat akarsz olvasni a témában, kérlek, nyomd meg a Tetszik gombot és kövess a Facebookon is!

Címkék

áfonya (1) alkohol (2) amano artistian chocolate (1) anglia (4) anthon berg (2) ausztria (7) bahlsen (1) bakos (1) balaton (1) banán (2) barack (1) belgium (13) boci (1) bodza (1) bolondos húsvéti zöld kocka (1) butlers (1) cachet (1) cadbury (2) café~tasse (1) caffarel (1) camille bloch (1) carol matthews (1) cavalier (1) chili (2) chocoMe (4) cioMod (1) citrom (7) clafoutis (1) coll (1) coppeneur (1) côte d´or (2) cremino (1) cseresznye (2) csokoládé (79) csokoládéimádók klubja (1) csokoládés narancsos pite (1) csokoládés szalámi (1) csokoládés teás süti (1) cukor (1) cupcake (1) Curly Wurly (1) dánia (3) diabetikus (1) diane (1) dió (1) domino (1) dr.quendt (1) duna pláza (1) e.wedel (1) earl grey (1) eper (3) ét (12) étcsokoládé (1) extra dark lindor (1) fahéj (1) fehér (5) feodora (2) ferrero (5) foci (1) fradi (1) franciaország (3) fürst (1) gabriel (1) galler (1) godiva (2) grand marnier (1) gran savoia (1) griesson (1) gyömbér (4) hägges (1) hazelnut lindor (1) heidel (2) heilemann (1) horvátország (2) húsvét (2) ildefonso (1) interjú (1) írország (1) joghurt (1) kaktuszfüge (1) kandírozott narancshéj (1) karácsony (3) karamell (4) kávé (7) kázmér és huba (2) keksz (3) kit kat (3) kit kat senses (1) kókusz (2) lambertz (2) lengyelország (1) lepény (1) lime (4) lindor (1) lindt (11) Madagaszkár (1) madécasse chocolate (1) magyarország (7) majani (5) málna (2) mandula (4) maracuja (2) marcipán (8) mars (1) mathez (1) mazsola (1) melkesjokolade (1) mészáros gábor (2) méz (1) mézeskalács (1) michel cluizel (2) mikado (1) mikulás (1) milka (10) Milka (1) milka & oreo (1) milka snax (1) Milka Tender (1) milk chocolate lindor (1) mindenki szereti (1) mirabell (2) mogyoró (12) mogyorókrém (1) mogyoróvaj (2) momami (1) mozart (2) muffin (1) muskotály (1) müzli (1) nápolyi (2) narancs (10) németország (17) nestlé (3) niederegger (2) norvégia (1) nugát (4) nutella (1) olaszorszag (3) olaszország (8) orange lindor (1) oreo (1) percipán (1) philadelphia (1) pisztácia (1) pite (1) plamil (1) portugália (1) praliné (1) puding (1) puszedli (1) ragusa (1) reber (2) rendezvény (2) ribizli (1) Rimóczi-art (1) ritter sport (4) rizs (3) robbanócukorkás milka (1) rondino (1) rózsabors (2) sacher torta (1) sajt (2) simón coll (1) skittles (1) (1) spanyolország (1) starbrook airlines (2) sütemény (3) svájc (19) svédország (1) swiss dream (1) szaloncukor (1) szamos (1) szanto tibor (2) szeder (1) szilva (2) szőlő (2) tea (1) tej (15) téli fagyi (2) toblerone (2) tojáslikőr (1) toms (1) torta (1) tronky (1) trüffel (3) tuc (1) usa (4) vegán (1) vendégposzt (1) verpoorten (1) villars (2) white chocolate lindor (1) willies cacao (1) yogurette (1) zaabär (2) zotter (1)

A Lambertz történet kezdete

A Lambertz történet már több, mint 300 évre nyúlik vissza. 1688-ban kezdődött el minden Henry Labertznél, aki engedélyt kapott  Németországban, Aachen városában,  hogy megnyithassa később híressé vált pékségét. A hírnevet főleg  az akkoriban újszerűnek számító technikával formázott „Printen” nevű süteményeivel szerezte meg, amelyek esetében nem is annyira az íz volt az újszerű (sőt, egyes források szerint az nem is volt annyira fontos szempont), hanem a különböző formák, amikben elkészültek. A sütemény nevéből ismerős lehet a "print" szó, hiszen ezek a nyomdatechnológiában már megismert nyomtatási módszerhez hasonlóan készültek. Maga a technológia nagyon sokáig nem is változott jelentősen, a cég tradicionálisan a kezdeti sikereket megalapozó módszerrel készítette süteményeit, leszámítva az elmúlt néhány évet, amikor már persze a tömegtermelés megjelenésével nekik is lépniük kellett. Mindenesetre tény, hogy a Lambertz termékcsalád radikálisabban változott meg az elmúlt 20 évben, mint az azt megelőző 300 évben. Időközben mások is megpróbálkoztak ezen sütemények készítésével, így hamarosan az "Aacheni Printen" fogalommá vált, jelenleg is védett védjegy.

Természetesen a forma mellett az ízvilág is kisebb-nagyobb változtatásokon esett át az évek folyamán, az egyik legjelentősebb lépés IV. Henry Lambertz nevéhez fűződik, akinek 1820-ban elkészített fejlesztése napjainkban is érezteti hatását. A tésztába cukros szirupot és barna cukrot tett, majd a félkész süteményből téglalapokat vágott ki, így született meg a "Kräuterprinten"  (fűszeres printen). Tulajdonképpen neki köszönhetjük, hogy a „Printen” édesebb lett, a mai kor számára is élvezettel fogyasztható.

Több mint huszonkét év kellett az újabb fejlesztésig, 1872-ben egy másik Lambertz leszármazott továbbfejlesztette a már jól bevált receptet: a süteményt csokoládéba mártották, és ezzel eljutottunk a manapság is elérhető csokoládés Printenig.

Bár a cég hű maradt a többszáz éves hagyományokhoz, napjainkban már ők sem engedhetik meg maguknak, hogy változatlan termékpalettával működjenek éveken keresztül. Megfontolt fejlesztésekkel tehát itt is találkozhatunk, ezek közül az egyik legfontosabb stratégiai döntés az 1978-ban piacra dobott domino, amely elindított egy újabb sütemény sikert. Bár ízesítesében felismerhetőek benne a hagyományok, de ez már  (és vele együtt a cég is) kilépett a hagyományos "karácsonyi süti" kategóriából.

Dr. Hermann Bühlbecker

Mindezek olyannyira sikeresek lettek, hogy a mai napig elérhetőek a piacon. A pénzügyi sikereket kutatva azonban mindenképpen érdemes megismernünk Dr. Hermann Bühlbecker nevét is, aki  a 70-es években egyedüli részvényese lett a Henry Lambertz GmbH & Co.-nak, majd hamarosan, 1978-ban ő lett a cég ügyvezető igazgatója is. Egyébkén Ő maga is Aachenben született 1950-ben, tehát könnyen érthető a cég és a sütemények iránti vonzódása.

Az úriemberrel kapcsolatban még azt érdemes esetleg megjegyezni, hogy az 1970-es években aktívan teniszezett a Bundesligában. Talán ennek köszönhető, hogy a cég meglehetősen bőkezű szponzorként jelenik meg a sport területén. De emellett számos egyéb jótékonysági szervezetnek is támogatója (AIDS ellenes szervezet stb.). Mindezek mellett valószínűleg saját életével sem lehet elégedetlen, legalábbis a 2007-ben elnyert "best lifestyle award" ezt sejteti.

Lambertz napjainkban

Irányítása alatt a cég nagyon gyorsan felvirágzott, hamarosan Németország egyik legnagyobb édesipari vállalata lett, napjainkban 3500 körüli a dolgozóik száma. A Lambertz csoport világszerte híres termékeket állít elő, fő profiljuk persze továbbra is a karácsonyi sütemények köre maradt.

A cég napjainkban is megőrizte függetlenségét, olyannyira, hogy nemhogy nem olvadt be a néhány édesipari óriás egyikébe, hanem éppen ellenkezőleg, új tagokat szerzett a csoportba.

Ezügyben az első áttörést 1994-ben érték el, amikor a vállalat átvette a dél-német mézeskalács csoport Max Weiss GmbH & Co.-t. A későbbiekben, 1999 elején, a Lambertz-csoport újabb márkákat is magába olvasztott, ezek a jól ismert Kinkartz és Haeberlein-Metzger.

2007-re a szezonális termékek forgalma 6,1%-kal nőtt, ez nagyon nagy sikernek mondható, mivel a ezek a termékek teszik ki a teljes termékcsalád 34%-át.

Ez a lendület pedig a későbbiekben sem hagyott alább, bár 2008-ban a gazdasági válság  hatására sok vállalat meglehetősen borús évet könyvelhetett el, a Lambertz csoport számára mégsem jelentett jelentős visszaesést. Továbbra is nagy a kereslet a minőségi édességeikre, a fogyasztók keresik a megszokott és jól bevált süteményeket, mint a hagyományos mézeskalács. Ezenfelül az új termékeket, például a "Weiss Gefüllte Lebkuchensterne"-t (a fehér csokoládés mézeskalács-csillagot) is rendkívül jól fogadták a kiskereskedők (ami nem meglepő, ez részemről is nagyon pozitív fogadtatásra lelt).

Címkék: németország karácsony csokoládé lambertz

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://chocologia.blog.hu/api/trackback/id/tr931914021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása